Keresés
  • naorsi

Táplálkozz okosan - megéri

Talán nincs még egy olyan téma a világon, amiről annyi, egymásnak gyakran ellentmondó információ ne keringene az éterben, mint amilyen a táplálkozás kérdése. Szakemberek és laikusok, divat és meggyőződés, érvek és ellenérvek feszülnek egymásnak, de vajon ki tud ebben a káoszban eligazodni?


Pedig az étrendünk megválasztása szó szerint életbevágó kérdés, hiszen minden egyes elfogyasztott falat egy focipályányi felületet hoz működésbe a szervezetünkben legalább 24 órára, Ráadásul a minket érintő betegségek fele is azon múlik, hogy mit eszünk, de a betegségek másik felének a jó része is összefüggésbe hozható a táplálkozási szokásainkkal.




Étkezz tudatosan

Van néhány olyan alapelv, aminek mentén akár azonnal el lehet kezdeni változtatni, és a hatás biztosan nem marad el.


  • Hagyd el a finomított szénhidrátokat! Talán nem olyan nehéz manapság teljes kiőrlésű tésztát leemelni a boltok polcairól a finomliszttel készült változat helyett. Drágább? Igen, minden bizonnyal valamivel költségesebb választás, viszont mivel laktatóbb, kevesebb is elég belőle. A vércukorszint-ingadozásért, elhízásért, sőt, akár az immunrendszerünk gyengüléséért is felelőssé tehető kristálycukor (szacharóz) helyett is könnyen találhatunk más, egészséges megoldást, legyen szó az agave szirupról, eritrit-stevia alapú édesítőről, vagy akár a különleges ízű kókuszvirág-cukorról. Persze itt is felmerül az anyagiak kérdése, azonban hosszú távon mindenképp megéri a váltás: mert mi a drágább, a fogorvosi / kórházi kezelések, a legyengült immunrendszer miatt kialakult betegségek miatti időkiesés, vagy az okos édesítés?


  • Válassz rostban gazdag alapanyagokat! A rosttal teli élelmiszerek segíthetnek a fogyókúrázóknak, és számos betegség megelőzésében szerepet játszhatnak.

  • Kerüld a feldolgozott élelmiszereket! A legegészségesebb ételek otthon készülnek. Könnyű belátni, hogy minél magasabb egy élelmiszer feldolgozottsági szintje, minél több benne az adalékanyag, annál károsabb lehet a szervezetünk számára, és annál nagyobb környezetterhelést is jelent. Kis gyakorlással viszont bárkiből kiváló szakács lehet, az elkészült finomságokat pedig biztosan értékelni fogja a család vagy a barátok is.



  • Reggelizz! Egy jól összeállított, bőséges reggeli fél siker: megalapozza a napod hátralévő részét. Kiváló választás egy zab vagy köleskása, amit nagyszerűen lehet olajos magokkal, gyümölcsökkel, aszalványokkal dúsítani, kókusztejszínnel és agavé sziruppal "fűszerezni". Fontos, hogy szánj elég időt a reggelizésre: különíts el egy nyugodt 20-25 percet erre az életedből.


  • Válts növényi alapú étrendre Ma már nem titok, hogy a vegán, növényi alapú étrenddel nemcsak a környezetünket és az állatokat kíméljük, hanem a szervezetünkkel is a lehető legjobbat tesszük. A Pécsi Tudományegyetemen készült tanulmány tudományos alapokat ad a vegán étrendnek, olvasd el a cikket itt.


A legjobb tükröt talán a hűtőszekrény tartja elénk nap mint nap. Kezdj új életet, hiszen változtatni sohasem késő. :) Ebben a változtatásban lehet segítségedre a NEW START - HOPE program, aminek most az első elemét vettük górcső alá, ami nem más, mint a Nutrition, azaz táplálkozás. A következő lépcsőfok a mozaikszó elemei közül az Exercise, vagyis testmozgás.

Tarts velünk, tegyünk együtt az egészségünkért!


41 megtekintés

©2019 by egeszseghirnok.